Porządek obrad
2.
Przyjęcie protokołu z XVI Sesji Rady Miejskiej w Czaplinku.
3.
Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym.
4.
Prezentacja multimedialna „Podsumowanie sezonu turystycznego w Gminie Czaplinek w 2025 roku”.
5.
Sprawozdanie z realizacji „Programu współpracy Gminy Czaplinek z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2024”.
6.
Wolne wnioski, informacje i zapytania uczestników sesji.
7.
Odpowiedzi na wnioski i zapytania.
8.
Informacja dotycząca analizy oświadczeń majątkowych osób wymienionych w art.24h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
9.
Podjęcie uchwał w sprawie:
a)
wysokości stawek podatku od nieruchomości (druk nr 163/25);
- Załącznik: Druk nr 163.pdf
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wysokości stawek podatku od nieruchomości (druk nr 163/25);
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: w sprawie zmiany projektu uchwały w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości- druku nr 163/25: w § 1 ust. 1 pkt. 1-5 i pkt. 7-11 otrzymują brzmienie:
„1) od 1m2 powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych lub ich części - 1,22 zł,
2) od lm2 powierzchni użytkowej budynków lub ich części związanych z prowadzeniem działalności
gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności
gospodarczej, za wyjątkiem wymienionych w pkt. 3 – 29,67 zł,
3) od lm2 powierzchni użytkowej budynków lub ich części zajętych na ośrodki wypoczynkowe, hotele
i podobne obiekty zakwaterowania, których ogólna powierzchnia użytkowa przekracza 900 m2, za
wyjątkiem związanych tylko z działalnością sezonową prowadzoną w okresie od 1 maja do 30 września
danego roku podatkowego - 21,81 zł,
4) od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej
w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym - 16,28 zł,
5) od 1 m2 powierzchni związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów
o działalności leczniczej, zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń - 7,11 zł,”
„7) od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków pozostałych lub ich części, w tym zajętych na prowadzenie
odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – 10,40 zł,
8) od 1 m2 powierzchni gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej bez względu na
sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - 1,26 zł,
9) od 1 ha powierzchni gruntów pod wodami powierzchniowymi stojącymi lub wodami powierzchniowymi
płynącymi jezior i zbiorników sztucznych – 6.98 zł,
10) od I m2 powierzchni gruntów sklasyfikowanych w ewidencji gruntów i budynków jako tereny różne
(symbol Tr), z wyjątkiem związanych z działalnością gospodarczą - 0,75 zł,
11) od lm2 powierzchni gruntów pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej
działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego - 0,72 zł,”
b)
opinii dotyczącej wniesienia przez Burmistrza Czaplinka składników mienia komunalnego Gminy Czaplinek jako wkładu niepieniężnego (aportu) do Zakładu Gospodarki Komunalnej w Czaplinku spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (druk nr 164/25);
c)
zmian w budżecie Gminy Czaplinek na rok 2025 (druk nr 165/25);
d)
zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Czaplinek na lata 2025-2035 (druk nr 166/25);
e)
uchylająca uchwałę w sprawie przyjęcia do realizacji programu polityki zdrowotnej „Program profilaktycznych szczepień przeciw grypie dla mieszkańców gminy Czaplinek w wieku 65 lat i więcej w latach 2020-2025” (druk nr 167/25);
f)
udzielenia dotacji z budżetu Gminy Czaplinek w 2025 roku na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, położonych na terenie Gminy Czaplinek (druk 168/25);
g)
określenia zasad i trybu przyznawania stypendium Burmistrza Czaplinka dla uzdolnionych uczniów pobierających naukę w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Czaplinek (druk nr 169/25);
h)
ustalenia wysokości wynagrodzenia dla Burmistrza Czaplinka (druk nr 170/25);
i)
wydzierżawienia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Czaplinek oraz zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia tej umowy (druk nr 171/25);
j)
wydzierżawienia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Czaplinek oraz zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia tej umowy (druk nr 172/25).